ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning és Motoroptimalizálás teljesítménymérő padon
 
Vissza a kérdésekhez

VW Golf DPF probléma

(2016. Február 08.)

Kérdés:

Helló.
A kérdéseim a DPF kiiktatással kapcsolatosak. vw golf 5 1.9 pdtdi típusnál, és álltalánosságban. Lehet, hogy már régebben feltették öket ezért bocs. Tehát:
Jó megoldás e ha a DPF kifúrják, úgy iktatják ki fizikailag, hogy műszakin se legyen gond, lássák, hogy benne van. Illetve a furat(ok) átmérőréje, számára van valami írtalan szabály?
Ha ki van fúrva a DPF akkor úgy tudom többet pörög a turbó, ez igaz, számottevő?
Önmagába okoz e teljesítménynövekedést az átfúrt DPF, ha igen számottevő.
Műszakin káros anyag kibocsájtás méréskor van számottevő eltérés ha ki van fúrva? Én úgy hallottam, hogy nem de ezzel szkeptikus vagyok.
Eltömödött DPF esetén a gázolaj a túrbón keresztül is a motorolajba juthat?
Válaszotokat előre is köszönöm.
Dávid

Válasz:

Szia,

A kifúrás a legnagyobb hiba... járt már úgy ügyfelünk, hogy otthon kifurkálta aztán eljött, hogy kapcsoljuk ki, majd pár hónap múlva váratlanul megjelent tréleren az autó, hogy megint letiltott és erőtlen lett az autó... kb mindennek el lettem mondva... beindítottam az autót és 20 másodperc után leállt...

Vártam kis időt beindítottam aztán megtúráztattam, de nem pörgött föl viszont szinte egyből le is állt...

Szóval a furkálás után a maradék elkezdett beomlani és szépen eltömítette a hátsó kipufogó dobot... Szóval ez előfordulhat könnyedén...

Már mitől forogna többet a turbó??? Milyen ostoba barom ír ilyeneket az interneten... Jézusom..

A turbó fordulatszámát a motor fordulata és a turbó mögötti fojtás határozza meg leegyszerűsítve :

Ahhoz hogy a turbó bele tudjon tölteni a motorba 1.2 bar nyomást ahhoz x fordulatszám kell, de ha megfojtom a turbó mögötti teret (DPF) és ennek az ellennyomását (0.2-0.5 bar) nyomást is le kell tudnia küzdeni, akkor a ehhez nagyobb fordulatszám kell... Szóval a dpf hiánya könnyebb kiáramlást, kisebb fojtást okoz és kisebb fordulatszámot igényel, plusz van egy olyan, hogy fojtás nélkül hamarabb csökken a kipufogó gáz hőmérséklete, ami ugyan csak jó a turbónak, szóval még 1 ok miért baromság a dpf..

Az utolsó kérdés az agyrém... A turbón keresztül hogyan kerülne gázolaj a motorolajba... őrület.

Ehhez most nincs lelkierőm. Ne haragudj.

Üdv Péter

Vissza a kérdésekhez