ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning. Fékpadi mérések. Egyedi autók építése.
 
Vissza a kérdésekhez

Peugeot 407 2.0 HDI chiptuning dpf pprobléma

(2015. Október 22.)

Kérdés:

Jo napot kivanok! Egy 2008as evjaratu 407
Peugeot 2.0hdi 136 le 50ezer km-t futott, 40ezer km-nel chiptuningolt autommal kapcsolatosan kernem kedves
segitseguket. Forumokrol tajekozodtam, hogy hol csinaltassam meg az auto chiptuningjat, igy utolag szembesultem a rossz valasztassal. Tuningolas utan kb 8-10 ezret nagyon jol ment az auto, alacsony volt a fogyasztasa (eredeti atlag 6.7l tunig u
tan 5.4}ami rohamosan el kezdett noni 8-9l/100km egydejuleg egyre gyengebb lett az auto. A forumokon nagy szakmai tudassal elismert tekintelyel buszkelkedo szakembert felhivtam telefonon mivel 750 km tavolsagrol kulfoldrol mentem hozza annak remenyeben, hogy minosegi szolgaltatast kapok egy hozzaerto szakembertol adott SZO garanciaval. Megkaptam az utbaigazitast, hogy szerinte eltomodott a reszecskeszuro es ki kell iktatni ami 60000ft es 1500km utazast jelent. Emlekeztettem a tuningolas elotti kerdesemre ami a reszecske szuro problemakrol szolt es a valaszara is, hogy annak 250 ezerig semmi baja nem lessz es ne aggodjak....hirtelen sok dalga lett es nem ert ra velem beszelgetni igy mondta, menjek oda es megoldja a problemat, csakhogy azota nem valaszol a telefonra. Kitisztittattam a r.szurot, javult a helyzet de nem tartott par 100 km. Kiirtak, kiutottek a szurot, (szuro elotti katalizatort nem) Bp-rol haza utamon meg rosszabb lett az allapot mind volt, meg nagyobb fogyasztas, erotlen es annyira fustol, hogy nemlatni a tukorbe a mogottem levo autokat. Elore koszonom tanacsukat!

Válasz:

Üdv,

Sajnos nem először hallok ilyen történetet... Ilyen esetben meg kell a chiptuning módosításait vizsgálni... Sajnos sokan úgy vannak ezekkel a módosításokkal, hogy minden ismerős görbét (map-ot) meg kell emelni 10-25%-al és akkor erősebb lesz az autó...csakhogy ez így nem igaz vagyis hosszú távon nem... A nagynyomású szivattyú és az injektorok egyáltalán nem szeretnek 1600bar helyett 1700 vagy akár 2000bar nyomáson működni... Sajnos már ilyet is láttam.

Én ilyen esetekben az autóból kiolvasott szoftvert egymásra illesztem az eredeti (gyári) szoftverrel és megnézem, megmutatom a különbségeket a tulajdonosnak. Mit hogyan csináltak és hol van a chiptuning tartalomban a hiba vagy mi okozhatja a problémát...

Gyakran van ilyen feladat amikor rosszul kikapcsolt koromszűrő, DPF, FAP kikódolással keresnek meg. A hiba feltárásához mindenképp a kályhától (eredeti) programtól kell kiindulni.

Remélem segíteni tudtam valamelyest.

Sajnos egyre többen foglalkoznak szoftver módosítással, de célszerű olyan cég mellett dönteni aki maga készíti a program módosításait és 5 percben el tudja mondani mit miért és mennyire módosítja és persze az sem árt, ha vissza tudja ellenőrizni a módosításokat mondjuk egy fékpadon.

Üdvözlettel Csaba Péter

Vissza a kérdésekhez