(2017. Március 31.)
Tisztelt Címzettek!
2008-as évjáratú 1.9 cdti Opel Zafirám van. Laikus vagyok, de az általam eddig tapasztaltakat összevetve a honlapjukon leírtakkal nincs kétségem afelől, miért éltem meg nem túl boldogító helyzeteket.
Szeretnék érdeklődni, hogy milyen lépésekből áll a motor működésének biztonságossá tétele és hogy az egyes ilyen szakaszokhoz milyen költségek tartoznak.
Figyelmüket, szíves visszajelzésüket előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
W László
Üdv László,
Ennek a motornak nem sok baja van és elég megbízható is, de a szívósor perdület szelepei, egr szelepe, részecskeszűrője (koromszűrő, DPF) szokta a legtöbb gondot okozni. Ezen funkciók és eszközök eltávolíthatók mechanikusan és szoftveresen egyaránt. A kettős tömegű lendkerék és kuplungszett, vezérműszíj, turbófeltöltő javításai teljesen megegyeznek bármely más autóknál előforduló csereperiódussal illetve költségekkel. De közel sincs annyi típushibája, mint egy Renault-nak...
Üdvözlettel Csaba Péter