ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning. Fékpadi mérések. Egyedi autók építése.
 
Vissza a kérdésekhez

Opel C20XE motortuning, programozás, chiptuning

(2014. Október 01.)

Kérdés:

Szia!

C20xe tuninggal kapcsolatosan szeretnék érdeklődni. A cél 180-190 le lenne egy utcai autóról van szó, és alulról is autózható legyen. Egy komplett hengerfej átalakítás, nagyobb szelepekkel, átalakitott tengelyekkel, hozzávaló rugók, stb. (ezt a részét mennyiért vállalnátok el?) ezek után egy programozás, vagy inkább egy karbisor lenne a megfelelő? Leömlőt érdemes lenne cserélni vagy az kiszolgálja ezt a teljesitményt? Katalizátor? Esetleg ha van bármiféle más ötlet-konkrétum, szivesen fogadom.

Előre is köszönöm! Üdv!

Válasz:

Szia

A 180-190 lóerő azért utcai alkatrészekből elég nehézkesen, de kihozható.

A motoruning mindenképp a blokk aljával kellene kezdeni, mert különben nem fogja bírni... Csapágysor, centírozás, grammolás és persze kompresszió emelés, a dugattyúkba is bele kell munkálni, hogy a nagyobb vezérműtengely által mélyebbre nyitott szelepeknek legyen helye a dugattyúban.

Szóval egy motortuning koránt sem olyan egyszerű, amit fórumokról és "ötletelésről" valódi eredményeket és persze tartós teljesítményt lehet elérni.

Gyakran keresnek már elkészült motor programozásával, hangolásával, chiptuning elvégzésével mondván csak össze kellene hangolni, de ez a legnehezebb feladat egy olyan motornál, amit csak úgy összeraktak, hallomás meg fórumok és öreg szakik elmondása alapján. De egy olyan egyszerű kérdésre, hogy mekkora a motor sűrítési viszonya az a válasz, hogy 16 bár...

És már nincs is kedvem a motor tönkretevéséhez asszisztálni.. A sűrítési viszony az egy viszonyszám pl 11.2:1 amit bárban mérünk az a sűrítési végnyomás... Ami ugyan kapcsolatban van egymással, de semmit sem jelent. Ha az önindítónk jó állapotban van akkor akár 20%-al nagyobb számot is mérhetünk, mint egy gyengébb vagy egy lemerültebb akkumulátorról kivett fordulatszám esetén.

Egy szó mint száz... Ha csak hobbiból játszani akartok a szabadidőtökben akkor kevés pénzből össze lehet rakni egy használható jó motort, de ezzel hobbizni lehet. Ehhez jó a karbi és a gyári kipufogó leömlő... Egy stabil megbízható motor injektoros amit precízebben lehet hangolni, de itt nem kell feltétlen Motec vagy DTA-ra gondolni. Egy gyári ecu is megfelelően chiptuning finomhangolására alkalmas.

Remélem segíteni tudtam!

Üdv Péter

Vissza a kérdésekhez