ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning. Fékpadi mérések. Egyedi autók építése.
 
Vissza a kérdésekhez

Opel Astra J 1.7 cdti chiptuning, dpf, egr kikapcs

(2017. Március 09.)

Kérdés:

Szia opel astra J 1.7 cdti 110 le kérdésem az lenne hogy dpf kikapcsolás egr kikapcsolás és motoroptimalizalas mennyibe kerülne és ezek kikapcsolásaval valamilyen kárt tudok okozni a motornak

Válasz:

Szia,

Semmilyen kárt nem okoz a motornak, bár én az egr szelepet nem kapcsolnám ki, mert annak igen jelentős szerepe van a motor felmelegítésében és egyenletesebbé is teszi azt. Könnyű elképzelni egy 16 szelepes hengerfejet, ahol elég közel vannak a szívó és kipufogó szelepfészkek, na most a beindítás után közel 250-300 fokos kipufogógáz kezdi el fűteni a kipufogó oldalt, a szívó szelepeken keresztül meg beáramlik a kinti akár -15 fokos levegő, de ha a nyári időt vesszük alapul, akkor is (20fok) jelentős a hőkülönbség ami megkönnyíti a hengerfej gátrepedését... Nem csak az emissziós értékek jelentős csökkenésére találták ki a forró kipufogógáz visszavezetését, hanem a gyorsabb és egyenletesebb hengerfej felmelegedésére is. Ez a szelep arra is képes, hogy teljes terhelésnél (1.2-1.4bar) töltőnyomásnál a váltás pillanatában megszűnik a befecskendezés, hiszen elvettük a gázpedálról a lábunk, vagyis nincs felrobbantott üzemanyagunk, ami hajtaná a turbót. Az ezáltal lecsökkenő kipufogógáz nyomása lecsökken és a turbó elkezd lassulni és a szívócsőben, intercoolerben összesűrített levegő elindul a légszűrő ház felé, na most a mérnök ezt is tudta, szóval ilyenkor kinyitja az egr szelepet és elengedi a nyomást a kipufogó csonk irányába. Ha ez nincs gyakran hallani benzines motorokhoz hasonlító turbó hangot, ami ugyan nekem is tetszik, de a turbó tengelyének egyáltalán nem. Ami gyakrabban okoz tengelytörést.

Szóval csak okosan... nem beszélve a légtőmegmérőről... az sem nagyon szereti amikor olajgőzös, kormos levegővel köpik telibe...

Üdv Csaba Péter
Protechnic Motorsport

Vissza a kérdésekhez