ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning és Motoroptimalizálás teljesítménymérő padon
 
Vissza a kérdésekhez

Opel Astra 1.7 cdti dpf probléma

(2016. Március 09.)

Kérdés:

Tisztelt Címzett!
A kérdések-válaszok rovatukba olvasva találtam Önökre egy Opel Astra 1,7 CDTI füstöléssel kapcsolatos kutatás során a neten. Beleolvasva válaszaikba, kérem a segítségüket. Vállalkozásunknak van egy 2010. évi 140.000 Km futott J Astra 125 Le nagyon megkímélt autója, ami már több Opel szervizt is megjárt. Minden szerviz más és más hibát mondott feltételesen, konkrét okot egyik sem.Lassan ott tarunk, hogy új motort akarnak bele tenni. A tünete: gyorsan eltömődik a részecske szűrő,ilyenkor világít a chehk lámpa. A motor nem húz, a turbó 2500-3000 fordulat között kapcsol, addig cammog.Indításkor a motor nehezem és dadogva indul.No és persze feketén füstöl mint egy régi Ikarus. Nézték már a befecskendezést is, határértékek között van. Az injektoroknak állítólag nincs baja, bár azért ultrahanggal tisztították. A részecskeszűrőt tisztították, mosták külön is. Mindenki a részecske szűrő végleges kiszerelését javasolja és a szoftver "butítását". Egyre jobban hajlok már ez fele, de tartok attól, hogy ez nem a megoldása a problémának, csak a tüneteket szünteti meg. Mi az Önök véleménye, tényleg ez a megoldás? Tisztelettel: Horváth Zsolt

Válasz:

Üdv Zsolt,

a probléma elég összetett...Kezdjük az elejétől.. Ameddig a motor el nem éri az üzem meleg állapotot, addig nem regenerálhatja a szűrőt! Tipikus rángatás, hullámzó alapjárat a rail nyomás szabályzó hibájára utal, ami élő adatban nagyon jól látszik... ingadozik a nyomás sok esetben +/- 50barral..

A fekete füst arra utal, hogy a szűrő el van törve. Ha ugyanis ép, akkor csak világosszürke vagy fehér füst jöhet belőle, ez is zömmel akkor, ha regenerál. Vagyis a szoftveres dpf kikapcsolás ezt szünteti meg elsősorban és a motorolaj hígulását illetve a gyakori regenerálást és persze az eldugulását mivel kikapcsolás után a szűrőt is el kell távolítani.

Az önéhez hasonló esetekben kell lépésről lépésre haladva kizárni a dolgokat. A szoftveres kikapcsolások- funkció lekapcsolások (dpf egr szelep, szívócső szabályzó...) könnyebbé teszi a hiba valódi okának feltárását.

Remélem segíteni tudtam,

Üdvözlettel Csaba Péter

Vissza a kérdésekhez