ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning. Fékpadi mérések. Egyedi autók építése.
 
Vissza a kérdésekhez

Mazda dpf,koromszűrő probléma megszüntetése

(2016. Október 27.)

Kérdés:

Üdvözlöm, egy 2007-es 110LE Mazda 5-ösöm van szeretném a DPF-et kiiktatni és egy chiptuningot is ha már csomagban olcsóbb. A kérdésem az volna, hogy így megszűnik-e a gázolaj motorolajba jutása is ? illetve olyat is olvastam bár lehet, hogy butaság, hogy a chiptuning is hozzájárulhat a kettőstömegű idő előtti halálához. köszönettel K János

Válasz:

Üdv János,

Igen megszűnik, a gázolaj úgy jut a motorolajba, hogy amikor megkezdődik a regeneráció, akkor úgy tudja a dpf-et (koromszűrő,részecskeszűrőt) felhevíteni, hogy kipufogó ütemben plusz üzemanyagot fecskendez be. Normális esetben van elég oxigén, hogy ez a beporlasztott üzemanyag begyulladjon, viszont ha nincs akkor csak elpárolog és ez a gőz lecsapódik a hidegebb felületre (henger falára)...
Aztán a gyűrűk mellett szépen az olajteknőbe...

És minél gyakrabban próbál regenerálni, annál gyorsabban hígul fel a motorolaj. Gyakran eresztünk le közel 9 liternyi gázolajjal felhígult motorolajat.

Nos van igazság alapja a kettős tömegű lendkerék meghibásodása és a túlzottan felhúzott chiptuning között, de egy optilamizálás nem okoz ekkora nyomaték emelkedést, hisz ezen chiptuning fő iránya az optimális tüzelőanyag és forgatónyomaték arányának megtalálása, hiszen csak így érhető el fogyasztáscsökkenés.

Mivel a szoftver módosításait, paramétereit én állítom be, így van lehetőségem az autó állapotához illetve a tulajdonos elvárásaihoz igazítani.

De legtöbbször ötvözni szoktam, hisz a kívánt teljesítményt a gázpedál pozíciójához lehet rendelni.

Üdvözlettel Csaba Péter
Protechnic Motorsport KFT

Vissza a kérdésekhez