ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning. Fékpadi mérések. Egyedi autók építése.
 
Vissza a kérdésekhez

Mazda, BMW, Peugeot

(2015. Augusztus 25.)

Kérdés:

Kedves ProTechnic csapat,

Érdeklődni szeretnék, autó vásárlás előtt állok és kinéztem 3-4 típust mindegyik dízel és mindet megáldották a mai dieselek csodáival

Mazda 6 2.0 mzr-cd 2006-tól
BMW e46 2004-től 330d már a 204le 2993cc-es motorral
Peugeot 406 - 2.2 hdi 133le-s illetve Peugeot 407 - 2.2 hdi 170le

A kérdésem pedig az lenne, hogy alapvetően ezek közül melyik kevésbé nyűgös, a Mazdáról elég sok információt találtam de nagyjából az a kép rajzolódott ki előtte kérem erősítsem meg, hogy jól látom-e a helyzetet vagy sem valamint a többi autó esetében is, ha DPF idejében kivan iktatva és nem hígul fel az olaj, +az EGR sincs leragadva és az injectorok se lazák akkor egy elég üzembiztos motorról beszélünk? Illetve ezeknél a motorknál az EGR-t is ki lehet iktatni teljesen vagy csak a DPF-et?

BMW-nél amiről tudok, hogy gyakori hiba dpf mellett - bár mintha ezek a részecskeszűrők kevésbé lennék érzékenyek vagy a regenerálás jobban kidolgozott? - az örvénycsappantyú a szívósorban, szokott még más lenni ezeknél?

végül a Peugeot-k ezeknél nem nagyon találtam semmi horror történetet a FAP+EGR rendszeren kívül, a 2.2 biturbós hdi érzékenyebb a korábbi verziónál?


Ami még természtesen érdekelne, hogy mennyibe kerülne a fenti típusokból a részecskeszűrő kiiktatása?

Elnézést, hogy ennyi ideig raboltam az idejüket válaszát előre is nagyon köszönöm, nagyban megkönnyítené a típus választást. :)
Tisztelettel
Ardai Ádám

Válasz:

Üdv Ádám,

Ez így nekem nagyon sok idő...

Ha holnap 11 körül felhívsz, elmondom 5 perc alatt a tapasztalatokat... de este fél 8 van és nincs kedvem pötyögni..


Üdv Péter

Vissza a kérdésekhez