ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning és Motoroptimalizálás teljesítménymérő padon
 
Vissza a kérdésekhez

Mazda 5 dpf probléma

(2018. Március 20.)

Kérdés:

Tisztelt Cím! Nem rég vásároltam egy Mazda 5-t. 2006- is évjáratu,2000 cm3 diesel. 2 hétig semmi baja volt,de utána elkezdett alapjáraton piros lámpánál borzasztóan füstölni. Miskolcon lakom,ezért elvittem egy helyi szervizbe. Itt megállapították,hogy mechanikusan átütötték a részecske szűrőt,a nyomás érzékelő sem működik, nem is lett vissza szerelve.A sárga lámpa nem világít a műszerfalon.Az az érdekes,hogy csak üzem melegen füstöl,ha nem ér el egy bizonyos hőfokot a motor, akkor egyáltalán nem füstöl.Nem kormos, hanem büdös kékes,el nem égett gázolajszagú.Addig nem szeretnék részecskeszűrőt cserélni,vagy más megoldást választani ,amíg nem tudom,hogy valóban az a baja az autónak. Tudom,hogy nehéz a távolból megállapítani,hogy mi lehet a gond az autóval,de bízok benne,hogy a sok éves tapasztalatuk segít ebben. Legjobb megoldás az lenne szerintem, ha szoftveresen is kiiktatnánk a részecskeszűrőt, és evvel együtt húznánk is az autó teljesítményén is.Ha lehetne kérnék egy előzetes árajánlatot is! Válaszukat előre is köszönöm! R Attila

Válasz:

Üdv Attila,

a jelenség ismert... ha nincs benne vagy sérült a dpf akkor csinálja ezt, szóval mindenképp a kikapcsolást és a maradék eltávolítását javaslom. A munka nagyjából 3 órát vesz igénybe. A szoftveres kikapcsolás 80eft, a mechanikai eltávolítás (ha kell) 15eft, az optimalizálása fékpadi méréssel 35eft.

Amennyiben aktuálissá válik a dolog, kérem telefonon egyeztessünk időpontot.

Vissza a kérdésekhez