ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning. Fékpadi mérések. Egyedi autók építése.
 
Vissza a kérdésekhez

Hengerfej tuning

(2013. Október 11.)

Kérdés:

heló
lenne 1-2 kérdésem
1. hengerfej polírozást szabad otthon saját kezűleg elvégezni ? olvastam hogy nem szabad fényesre polírozni mert így a szívócsatornában haladó levegőrészecskék közvetlenül érintkeznek a csatorna falával (fémmel) és így le lassul az áramlásuk , élég csak az érdes részt lecsiszolni annyira hogy matt maradjon a fala így létrejön egy vékony határréteg, amiben gyakorlatilag áll a levegő így azon fog súrlódni a levegő részecske így kisebb lesz az energiaveszteség és nagyobb a hatásos keresztmetszet, de az egésszel semmilyen érezhető teljesítmény növekedés nem lesz .
2. olvastam pár oldalon hogy a légszűrő tuning (direkt és sportbetétszűrő) se ér sokat mivel a direkt szűrő mögötti mechanika /elektronika nem fog több levegőt át ereszteni maximum azt lehet vele elérni hogy hirtelen gázadáskor a papírszűrővel ellentétbe több levegőt tud át engedi ...
igazak ezek az állítások ?
érdemes íratni chipet mellé hogy ki lehessen használni a nagyobb levegő áteresztést?
bocs hogy kisebb regény csak már annyi helyen olvastam és elég sok ellentétes állítás van ..nem akarok hiába pénzt kidobni se kokánykodni .
előre is köszönöm a válaszodat/válaszotokat :)

Üdv:Gábor

Válasz:

Szia Gábor

Jó kérdések :-)

Igyekszem kielégítő választ adni, bár az "internet" információi nem mindig helytállóak, így én most csak azt írom le, ami az elmúlt 15 év tapasztalata.

Vannak esetek, mikor kénytelen az ember fényesre polírozni a csatorna falát.

Nekünk a legjobb eredményt hozó (áramlás mérő gépünkön mért eredmények alapján) megoldás, amikor a szívó csatorna ívének figyelembe vételével bővítjük a csatornát, majd polírozzuk szükség esetén porszórással ( üveg illetve homok szórással) érdesítjük a felületet. Vannak motorok ( legfőképp karburátoros)-ok melyek igénylik az érdes felületet ( mely ezáltal nagyobb is ) mely segíti az üzemanyag elpárolását illetve a keverék egyenletesebbé tételét... de szép volt...

Szóval nem minden a felület érdessége, de tény, hogy a megfelelő érdesség segít egy olyan felületet létrehozni, mely "mikró" turbulenciákat okoz ( golf labda, cápa bőr... ) vagyis ezen turbulenciák, mint apró csapágygolyók teszik kisebb ellenállásúvá a levegő áralmását, de mint tovább hangsúlyozom, ez csak a jéghegy csúcsa!!!

Ami valóban számít, az a szelep záró felülete, a szelep vezető belógása, a szívó és kipufogó csatorna perdülete-íve-átmenetei, de még rengeteget segít az ideális szeleptányér szögének megválasztása és az égéstér kialakítása...

Ezen módosítások hozzák a legtöbbet, vagy teszik tönkre a viszonylag jó gyári állapotot.

Ha van konkrét típusra kérdésed, akkor szívesen elmondom a tapasztalataim.

A direkt szűrő jó dolog, de csak akkor, ha már tényleg szükség van erre a plusz levegőre... Mint mondtam minden számít kicsit, de ezzel is mellé lehet fogni...

Pl BMW M3 321 Le gyárilag... hoztak egy kész tuningolt autót mérésre. xyz megcsináltal, chiptuning, direkt szűrő és sport hátsó dob. Eredmény 284 lóerő...


A gyári program feltöltésével 295 lóerőt mértünk... visszakerült a repedt fazék helyett a gyári hátsó dob és a hangolt rezonátoros légszűrőház ami visszahozta a közel gyári 318 lóerőt és 1 napos fékpadozással sikerült a széria motorból 330 lóerőt kihozni..

Mondhatnám, hogy mekkora királyok vagyunk hisz mi beletettünk 46 lóerőt, de ez csak 12 volt a gyárihoz képest! Vagyis a legkönnyebb elrontani...

A tulaj persze örült, mert ő azt a plusz 46 lóerőt érezte amit beleraktunk.

Szóval 1 szó mint száz, érdemes eltöprengeni azon, mennyire érdemes otthon a konyha asztalon hengerfejet polírozgatni és bízni benne, hogy nem rontunk hanem javítunk azon :-)

Én is a konyha asztalon kezdtem 16 éve és sok száz óra polírozás és méregetés volt, mire igazán jó hengerfejeket tudtam csinálni.

Sok sikert!

Üdv Péter

Vissza a kérdésekhez