ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning. Fékpadi mérések. Egyedi autók építése.
 
Vissza a kérdésekhez

Ford Fiesta 1.4 TDCI chiptuning kérdések

(2014. Október 01.)

Kérdés:

Kedves Péter!
Olvastam a cikket az 1.4 tdci fiesta tuningolásáról (http://protechnic.hu/chiptuning/Ford_Fiesta_1.4_TDCI_chiptuning_233Nm_98.1Le/), az utolsó 2 mérésnél a végsebesség kevesebb lett mint előtte.Ennél az amúgy is lassúcska autónál létezhet ilyen,hogy tuning után csökken a végsebesség?Mivel érdekelne engem is egy 2011 1.4tdci fiesta chippelése,illetve hogy árban hova helyezzem a dolgot.

Üdv:Zoli

Válasz:

Üdv Zoli

Jó a kérdés, de ugyanakkor mégsem.

A chiptuning és a mérés eredménye szerint is erősebb az autó, akkor miért csökkenne a végsebessége????

De hát oda van írva... Igen az látszik, hogy a mérést 167km/h sebességig csináltuk. De ez csupán azért volt, mert a motor már elérte a maximális nyomatékát és a maximális teljesítményét. A görbén látszik, hogy hiába forgatnánk tovább a motort mér csak csökkennének az elért eredmények...

DE EZ NEM JELENTI AZT, HOGY KISEBB VÉGSEBESSÉGRE LENNE KÉPES.

Azt kell megnézni, hogy milyen fordulatszámon mekkora nyomatékot tud az autó chiptuning előtt és chiptuning után.

Na akkor nézzük meg!!!

1 gyári mérés: 3800 fordulat 125Nm forgatónyomaték
3.chiptuning mérés: 3800 fordulat 175Nm forgatónyomaték

A különbség 50Nm

Tényleg úgy gondolod, hogy egy közel 40%-al nagyobb (+50Nm) forgatónyomatékú motor kisebb végsebességre képes???

Szóval???

Vissza a kérdésekhez