ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning. Fékpadi mérések. Egyedi autók építése.
 
Vissza a kérdésekhez

C5 2.2 hdi chiptuning

(2015. Március 03.)

Kérdés:

Szia Péter!

Egy buta kérdésem lenne.
Ha adott egy c5 2002 2.2 hdi, fap eltávolítva, egr lefalazva és kikapcsolva, padon bemérve chiptuning után 153 Le és 354 Nm...lehetséges ennél többet egészséges határokon belül még elérni? (Pl. 170 Le és 370-380 Nm)
Úgymond "még jobb" beállítással vagy programmal?

Előre is köszönöm!
Henrik

Válasz:

Szia Henrik

Mindig mindent lehet jobbá tenni... Igen elérhető a 170 le és 380-400Nm nyomaték...

Az egészséges határok nagyon megfoghatatlan... Valakinek a +30% üzemanyag és a +0.5 bar töltőnyomás emelés még elfogadható...

És persze a másik dolog a motor állapota. És hogy őszinte lehessek zömmel itt buknak el a dolgok. Én hála égnek nem akarom megtuningolni az ország összes autóját és így ilyen hozzáállással csak azokat vállalom el ahol egészséges határok között kielégítő eredményt tudok elérni.

Szóval az autód 13 éves... van benne minimum 300ekm... ennek megfelelő állapotban kb minden... Én tudom, mert tuningoltam már ilyen hengerfejet, vakartam már ki oldalanként 5mm-es kormos olajsarat a szívócsonkból, szívószelepekről... Láttam már utolsókat rugó nagynyomású pumpát... én egy motorfelújítás után nem látom akadályát a 170 lóerőnek, de egy eldugított leszűkített szívócsonkon és darázstetemtől eltömített intercoolertől ne várjunk csodát, mert az nincs...

2004-5 körül simán ment a 400-420 környéki nyomaték ezekből a motorokból. Gyakorlatilag a kuplung vaolt a leggyengébb láncszeme az erőátvitelnek, pedig azokban még csak 50-60eKm volt...

Szóval itt már zömmel nem a szoftveren, hanem sokkal inkább a mechanikán múlik minden.

Ma 5 programot kellett írnom egy 2.0 TDCI C Max-ra, mert beremegett a kettős tömegű lendkereke... pedig 6 éves autó volt... patika állapotban.

Üdv Péter

Vissza a kérdésekhez