ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning és Motoroptimalizálás teljesítménymérő padon
 
Vissza a kérdésekhez

C4 1.6 HDI koromszűrő és egr problémák

(2015. Július 21.)

Kérdés:

Szervusz Péter!
Citroen C4-esem van 1,6 HDI 82Kw-os azt hiszem ECD 17-es vezérlővel,118000 km van benne nincs különösebb gondom csak, lakókocsit vontatok vele, és 300 km megtétele után elkezdi kiírogatni a korom szűrő eldugulást, és ez nem megnyugtató.
Szeretném tanácsodat kérni ebben az problémámban.
Sokan vállalnak koromszűrő kiiktatás,csak nem szimpatikusak az ajánlataik, mert azt sem világos, hogy az egr-t ki kel kapcsolni, hogy megnyugtató legyen a motor üzeme ?
Köszönöm válaszod.
Üdvözlettel Tamás Szentendre

Válasz:

Üdv Tamás

Az egr-t semmi kép nem kapcsolnám ki, mert sokat veszít télen a komfortjából... Enélkül nagyon lassan melegedne fel. A másik hiba az egr kikapcsolással, hogy a turbó sem örül neki... az egr ugyanis lefújó szelepként is működik, vagyis amit lecsökken a befecskendezett tüzelőanyag mennyiség, mondjuk 3. fokozatban padlógázzal gyorsítunk, tölt a turbó 1.3bar-t, majd a váltás idejére elvesszük a gázt, vagyis nincs befecskendezett mennyiség ami tovább tudná hajtani a turbót... Normális esetben ilyenkor kinyit az egr szelep és a feltöltő nyomás a kipufogó csonk felé távozik.. Ha az egr le van zárva, akkor ez a levegő a légszűrő felé indul és rossz esetben megpörgeti a turbót visszafelé... Ennek van egy jellegzetes hangja, amit sokan nagyon élveznek, de rendkívül káros....

Remélem érthető voltam :-)

Üdv Csaba Péter

Vissza a kérdésekhez