ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning és Motoroptimalizálás teljesítménymérő padon
 
Vissza a kérdésekhez

Benzines chiptuning

(2013. Július 25.)

Kérdés:

Sziasztok
Már 3 helyen voltam chiptuning miatt... Alfa Romeo 147 2.0 TS 2000 16V 150 lóerős az autóm gyárilag, de egyik tuning sem hozott semmit, sőt rosszabb lett, mint gyárilag volt. És rosszabb másokénál is (Alfa klub)

Szóval az lenne a kérdésem, tudtok ezzel valamit kezdeni? Csináltatok már ilyet? Vegyük le a hengerfejet és tuningoljuk a motort is? Nagyon szeretem ezt az autót, de már uncsi ez a 150 lóerő vagy annyi se... Lehetne tuningolni bele egy turbós motort? Vagy chiptuninggal mit hoznátok ki? Ez a fékpados teszteléses dolog elég szimpatikusan hangzik. Már 3x kellett veszekednem az "asztalon chiptuningoló" emberekkel... A sok 15 éve chiptuningolókkal, már nagyon tele a xxxxx-om... Úgy látom nálatok megvan a motor mechanikai ismerete is. Szóval remélem nem okoztok csalódást és vállaljátok a kihívást!

Várom válaszod!
T Krisztián

Válasz:

Szia Krisztián

Megértem és valahol együtt is érzek veled... Nagyon sokáig csak vasakkal és hengerfejek faragásával foglalkoztam és az volt megcsinálva amit megcsináltam.

Hiába építettem akármilyen jó versenymotort mégsem volt meg a kellő eredmény, ezért fogtam bele a chiptuningolásba. Szóval megértelek..

Meg kellene vizsgálni azt a motort, gyakran találkozom olyannal, hogy hengerfejes volt már a motor és tuningként lesíkolt valaki 1mm a hengerfejből, aztán mikor a szerelő elkezdte összerakni, nem tudta merre kellene rakni a jelet a vezérmű tengelyen, mert valahogy sehova sem állt jól...

És hasonló ilyen dolgokból szokott adódni a probléma...

Vezérműtengely fokolás, befecskendezők bemérése, üzemanyag szállítás bemérés (nem csak a nyomás számít), kompresszió és veszteségmérés, kipufogó nyomás mérés és persze szélessávú lambdaszondával egy keverék elemzés...

Egy légtömegmérő is okozhat teljesítményvesztés és egy rosszul testelt vezérlő is... Van lehetőség gyújtáskép elemzésre is...

Találkoztam már olyannal is, hogy a generátor fordulaton úgy rezonált, hogy nem tudott tölteni, sőt le is zárlatolt az állórésze és mivel kicsi akksi volt benne így leesett a feszültség 10,8V-ra amitől a gyújtótrafó csinált 35-40%-al kisebb ívfeszültséget, amitől gyújtáskimaradás volt...

Szóval valami megoldást biztos találunk.

Remélem segítettem elindulni a hiba keresésén feltárásán

Vissza a kérdésekhez