ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning. Fékpadi mérések. Egyedi autók építése.
 
Vissza a kérdésekhez

BMW 530d dpf hibák és megoldások

(2014. Május 27.)

Kérdés:

Üdvözöllek!
Akövetkező kérdéssel fordulok hozzád, BMW 530d-n kellene a részecskeszűröt kiiktatni.2007-esévjáratú a gép,ami azért fontos mert itt egy házba van építve a szűrő a katalizátorral.Azt szeretném tudni,hogy ilyenkor repűl a katalizátor is,vagy az megoldható-e,hogy benne maradjon?Beszélgettem már néhány hozzáértővel,de ahány ember annyi vélemény hallottam erről. Voltolyan is aki azt mondta,hogy egy lemezt kell behegeszteni a dobba,ami változtat a gáz áramlásán,hogy maradjon némi folytás a turbónak. Szerinted kell az oda,vagy csak akkor van rá szükség ha megy a katalizátor is? Vagy akkor se? Igazábóla dpf-rőllemondanék,de a katalizátort nem szivesen veszteném el,mivel az tartja rendben az emissziós értékeket.Nagyra értékelném a segítségedet. Előre is köszönöm

Válasz:

Üdv László

Jó a kérdés, a katalizátor marad, amennyiben 1 dobon belül két egység van...

Az újabb típusoknál pl 2010 X5 30d már egybe van integrálva, vagyis dpf ami egyszerre koromszűrőként és katalizátorként is működik. Ezt sajnos teljesen el kell távolítani, ilyenkor az utólagos fém katalizátorokat szoktuk beépítésre felajánlani. De van olyan is amelyikben elöl van egy kb 8cm vastag katalizátor és utána van a 20-25 cm hosszú részecskeszűrő...

Lemezt nem kell beletenni és a turbónak nem kell fojtás... annak alapból jobb, ha nincs mögötte semmi ellenállás...

Hiszen nincs plusz ellenállás amit ugyan csak neki kell leküzdenie.

Ha valamiben tudok segíteni, hívjon bátran.

Üdv Csaba Péter

Vissza a kérdésekhez