ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning. Fékpadi mérések. Egyedi autók építése.
 
Vissza: Referenciák

VW Polo 1.6 i chiptuning, optimalizálás fékpadon

VW Polo 1.6 monojet chiptuning...
Jogos a kérdés, minek tuningolni egy központi befecskendezős 1.6-os vw motort, ami gyárilag 75 lóerőre és kb 105Nm-re képes?!
Én is sokáig győzködtem a tulajdonos, hogy vegyen inkább egy nagyobb motort... vagy legalább hengerenkénti befecskendezőset... Nem akarta... Viszont akart egy hengerfej tuningot, amit elég lassan sikerült kiviteleznem... Fokolókerék, fokolt tengely, könnyített lendkerék, 4/1 leömlő, bővített fojtószelep... A fiatalember szerelő és hosszas beszélgetés után sikerült meggyőznöm, hogy emeljünk a kompresszión és ha már fúrni akarja a motort, akkor legyen egy korszerűbb dugattyúval összerakva... Aztán ahogy bejáratta felkerült a fékpadra és megkezdődött a vallatás... A szoftver rém egyszerű, bár a pontos beállításhoz elővettem az OLS300 eeprom emulátorom, ami tette a dolgát rendesen :-) több idő volt a 2 motorvezérlő 87c510 eprom tokozása és uv törlése, mint maga a hangolás... A gyári motorvezérlővel nem mértem meg, mert az gyilkosság lett volna 1.07-1.12 lambdával hamar lehasalt volna, szóval látszott, hogy valami jó dolog van készülőben. A chiptuninghoz csak kicsit értők kedvéért magyarázat : ha szegény a keverék akkor sok a levegő, vagyis jobban fel van töltve a motor levegővel, mint ahogy azt a motorvezérlő gondolná, így kevés az üzemanyag... Ha ezt pótoljuk megjön a teljesítmény... És ha még a gyújtás is a helyére kerül, akkor van a széles mosoly :-)

Szóval a 2 mérés... a gyengébb 101lóerős a gyári gyújtás táblával, de már jó üzemanyaggal... A 108 lóerő 160Nm, pedig már a végleges beállítás-optimalizálás.
Ez az igazi fejlesztői munka... valós időben hangolni a motort... nézni hogyan erősödik adott fordulaton a motor nyomatéka és megtalálni valóban az optimális munkapontokat... Erre kell mondani, hogy optimalizáltam. A végén megmutattam a tulajnak, hol és mennyit módosítottam és volt ahol el kellett venni és volt ahol hozzá kellett tenni és van ami a gyári görbéhez képest ronda, de ha ez kell az eredményhez akkor kit érdekel... ez nem egy festmény :-) A próbakör engem is meglepett, nem gondoltam volna, hogy ekkora élmény lesz a 108 lóerő és a 160 Nm, de igazán remek lett.
Gratulálok a motorépítéshez és remélem sok örömöd leled majd benne!

 
VW Polo 1.6 i chiptuning, optimalizálás fékpadon, 1. kép - VW Polo 1.6 i chiptuning
VW Polo 1.6 i chiptuning
 
VW Polo 1.6 i chiptuning, optimalizálás fékpadon, 2. kép - VW Polo 1.6 i chiptuning, ols300
VW Polo 1.6 i chiptuning, ols300
 
VW Polo 1.6 i chiptuning, optimalizálás fékpadon, 3. kép - VW Polo 1.6 i chiptuning teljesítmény méréssel
VW Polo 1.6 i chiptuning teljesítmény méréssel
 
VW Polo 1.6 i chiptuning, optimalizálás fékpadon, 4. kép - VW Polo 1.6 i chiptuning 108 lóerő és 160Nm a gyári 75 lóerő helyett
VW Polo 1.6 i chiptuning 108 lóerő és 160Nm a gyári 75 lóerő helyett
 
Vissza: Referenciák