A suzuki swift motorja egy nagyon jó tuning alap. Nemhiába fejlesztette a Suzuki Motorsportos is. Super 1600-os gyári fejlesztésű motor furata 81mm-re fel van fúrva, így a löketet lehetett csökkenteni (77,5mm-re), hogy a motor fordulatszámát növelni lehessen... Így a 186 Nm-es nyomatékhoz 8750-es fordulatszámon 218 Le teljesítményt tud...
Nekünk nem ez volt a célunk :-)
Adott egy 160eKm futott Suzuki Swift 1.6 16V Sport. Sanyi barátom fiatalos lendülettel használta autóját 0km-es kora óta.
A chiptuninggal megjött az a kis plusz, ami meghozta a vízpumpa halálát... 6750 tiltás helyett 7800 :-) Aztán gondoltuk veszünk egy prémium minőségű vízpumpát (lsd. lent fényképek)
A prémium gyártónak egyáltalán nem sikerült lemásolnia a gyári vízpumpát, sőt... vízpumpa hibájától hengerfejes lett...
A hengerfej leszedéséhez ki kell venni a motort.... És ha már ott jártunk :-) Jött egy kis hengerfej tuning, főtengely centírozás, lenkerék könnyítés, kompresszió emelés, hengerfej portolás, szelep illesztés.... Motor síkolás, szelep tuning..
És persze a végén egy jó vízpumpa :-)
Vízpumpa gyártó szégyene...
Elég tiszta a 160ekm-hez képest
Zseniális vezérmű lánc. Suzuki hengerfej, VVT
Megsüllyedt hüvelyek. Körbe már sík, viszont a hüvely pereme még a sík alatt van 0.16mm :-)
Síkköszörülés
Így már sík...
Lendkerék könnyítés, centírozás...
Hengerfej tuning
Hengerfej tuning
Tuning szelepek
Lemezes hengerfej tömítés
Első fedél síkolás -0.35mm (0.21 blokk és 0.14 hengerfej)