Nagyon kevesen tudják, hogy ez a 2.5 dci motor nemcsak Renault Trafiban, hanem Avantime, Laguna, Espace, Master, -ban, hanem Opel Vivaro, Movano-ban sőt még Nissan Interstar, Primastar-ban is megtalálható.
Pontosan ugyanaz a motor, ugyanazzal a turbóval és olyan EDC16C36-os motorvezérlő elektronikával.
Nagyon jól sikerült és rendkívül rugalmas motorok. A gyári 145 lóerő és visszafogott 320Nm forgatónyomaték könnyen módosítható 180 lóerő és közel 400Nm forgatónyomaték köré.
Gyakorlatilag több nyomaték is elérhető chiptuninggal, de a tapasztalat az, hogy már 100eKm futott autónál is megcsúszik a kuplung ilyen nyomaték mellett.
Gyakori hiba a részecskeszűrő eltömődése, amit szoftveresen és fizikailag is el lehet távolítani.
Rendszeresen fordul elő egr és olaj minőség hibakód (P253F) melyeket úgyszintén ki lehet szoftveresen kapcsolni, ezzel elkerülve a gyakran 35-50eft-os szenzorok vásárlását és cseréjét.