Adott egy amúgy remekül sikerült autó...
Peugeot 308 1.6 HDI 110 lóerős változata ami már 6 sebességes váltóval szerelve került forgalomba...
Az egyik henger porlasztó csúcsa (injektor) meghibásodott... És mivel a korszerű motorvezérlő rendelkezik járás kiegyenlítés funkcióval, így szegény tulajdonos mit sem sejtve használta az autóját mindaddig, míg teljes összeomlás nem következett be.
A problémát ugyanis a rosszul beporlasztott gázolaj rossz égése okozta, melynek következtében a koromszűrő, részecskeszűrő eltömődött... hiába regenerált csak tovább romlott a helyzet... Ilyenkor ugyanis az egr szelep is meg szokott szorulni ami hibás működéshez vezet.. Vagyis akkor is vissza engedi a korommal teli kipufogó gázt amikor nem kellene. Így az EGR problémás működése is hibaként jelentkezett, melyet mire hozzánk került az autó már 70x törölték ki :-(
Van ezeknek a vezérlőknek egy olyan funkciója, hogy ha nem orvosolják a problémát, akkor végleg tárolja a hibát és nem hagyja törölni a hibakódot, sem az új egr szelep kalibrációját...
A márkaszerviz ilyenkor motorvezérlő cserét ír elő közel 300eft összegért...
Szerencsére ennél van lényegesen olcsóbb megoldás.
Egy "szűz" tartalom feltöltése és újraprogramozása, újratanítása.
Miután minden rendesen és hibátlanul működik, jöhet a részecskeszűrő ( koromszűrő) és egr szelep kikódolása, kiiktatása és végleges eltávolítása.
Chiptuningot ilyen esetben (rossz porlasztó csúccsal) nem vállalunk.
Ugyanis könnyen tönkre lehet tenni a motort akár egyetlen rossz injektorral is.
Ami a legelkeserítőbb, hogy 100000 km van az autóban és csak 5 éves...