ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning. Fékpadi mérések. Egyedi autók építése.

Tisztelt érdeklődők, ügyfeleink!

A mai naptól (07.17.-07.20.) keddtől-péntekig fejlesztési szabadságot tartunk! A műhelyben néha elérhető vagyok, de munkát nem vállalok.
(Hétfőtől már dolgozom)

Megértésük köszönjük!

Protechnic Motorsport Kft

 
Vissza: Referenciák

Opel Zafira 1.9 cdti chiptuning és részecskeszűrő kikódolás

Opel Zafira 1.9 cdti chiptuning és részecskeszűrő kikódolás...

Adott egy alapvetően jó autó, sőt a gyári 150 lóerő is elég lenne, de valahogy a konstrukció mégis túl van bonyolítva...

A koromszűrő csak egy dolog... eladható, óvjuk a természetet bla-bla-bla...
De ott van az eco-tec felirat a motorburkolaton és már aggódunk is...

Van min... az alumínium szívócsőbe beleépítettek egy fojtószelep sor, amit a motorvezérlő hol nyit hol zár, de ez kikopik, megszorul tönkremegy... gyakran találkozunk olyannal, hogy ez a kis bronz négyszögletű lemez leszakad a szegecselés mentén, ami tönkretesz mindent. Az ugyanis könnyen el tudjuk képzelni, hogy egy ilyen 4-5 mm átmérőjű fém szegecs-csavar, ha beesik az égéstérbe, akkor az ott a kipufogó szelepülék közé szorulva egy kis dugattyú rásegítéssel simán elgörbíti a szeleptányért... Ha kicsit szerencsések vagyunk, akkor ez simán átrepül a motoron, de az anyagi kár így is jelentős lesz... A turbó gyakorlatilag alapjáraton is közel 25000-res fordulatszámmal forog és azt sem nehéz elképzelni, mi történik ha a kipufogó gáz magéval viszi ezt a kis fémdarabot... Szóval a turbón így is lesz javítanivalónk...

Egy szó mint száz  a legjobb ha kiiktatjuk belőle ( ugyan ez van a BMW 3.0d motorjával is...)

Talán mindez elkerülhető lenne, ha az a sok korom nem menne vissza a szívócsőbe, elősegítve a lerakódást, eltömődést és kikopást...

Persze az egr szelep is tönkre szokott menni...
És nem utolsó sorban a részecskeszűrő is eltömődik.

A barbárok kifúrják és nem módosítanak a szoftveren... Ez azért dráma, mert nem kell hozzá, hogy el legyen tömődve, akkor is regenerálgat... ami megfelelő hőmérséklet nélkül fehéres füstölésként látható... Azt sem felejtsük el, hogy ez a regenerálgatás a mi pénztárcánk rovására megy el... És a motort is károsítja. Igen mivel nincs elég magas katalizátor hőmérséklet így nem minden befecskendezett mennyiség lobban be, ami viszont nem ég el az mossa a henger falát és hígítja a motorolajat (dettó, mint Mazda 5-6)

Ami nem túl szerencsés ( legtöbb Mercedes 2.2cdi ettől lesz csapágyas és főtengelytöréses)

A Zafira ettől függetlenül kiváló autó, ha ezt a sok felesleges dolgot eltávolítás, kikódolás, kikapcsolást végrehajtottuk rajta.

Azért a opel is rendes volt, van egy széria amelyik olyan vezérlővel készült, hogy csak írni lehet a tartalmat OBDII csatlakozón keresztül, az olvasáshoz szét kell szedni :-) Ez kicsit több idő szokott lenni...

A chiptuning felszabadít 30-35 lóerőt és 70-80 Nm nyomaték többletet..

Gyakorlatilag 180 lóerő és 380 Nm forgatónyomaték ami optimálisan kihozható ebból az 1.9 literes motorból...
 
Opel Zafira 1.9 cdti chiptuning és részecskeszűrő kikódolás, 1. kép - Opel Zafira 1.9 CDTI chiptuning dpf kikapcsolás
Opel Zafira 1.9 CDTI chiptuning dpf kikapcsolás
 
Vissza: Referenciák