ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning és Motoroptimalizálás teljesítménymérő padon
 
Vissza: Motortuning

Fékpadi mérés, hangolás

Az általunk készített tuning motorokat, illetve a chiptuningon átesett autók többségét teljesítménymérő fékpadon hangoljuk készre. Ez több mérés sorozatából áll, melynek során megtaláljuk az optimális beállítást.

Miért van erre szükség?

Egyrészt az elvégzett mérés jegyzőkönyve bizonyítja az Ügyfél számára a tényleges teljesítmény- és nyomaték-növekedést. Ilyenkor egy, esetleg két mérést végzünk.

Másrészt, egy motortuning után a motor működési paramétereit (tüzelőanyag-mennyiség, gyújtás, stb) a megváltozott lökettérfogathoz, szelepvezérléshez, légellátáshoz (turbónyomás, pillangószelep mérete) igazítjuk. A kívánt értékeket szimulációkkal és sokéves tapasztalat alapján sem lehet teljesen pontosan megállapítani. Ilyenkor több mérést végzünk folyamatosan, egészen addig, amíg a kívánt eredményt el nem érjük. A kezdeti- és a végállapotról ez esetben is mérési jegyzőkönyv készül.

Hogyan történik?

A fékpadi mérés során a fordulatszám és a terhelés függvényében felrajzolhatjuk a teljesítmény, a forgatónyomaték, a turbónyomás, a befecskendezési idő, és sok más paraméter görbéit.

Nagyon fontos a terhelés, illetve bizonyos állandó fordulatszámokon a terhelés növelése. Az olyan mérés, ahol nem kap terhelést a motor (azaz nem fogják vissza a hajtott kereket), nem mérés - bár a Youtube-on ilyeneket is láthatunk.

Ha nincs terhelés, akkor olyan felpörgetős padról beszélünk, ahol a görgők tömege illetve a tehetetlenségi nyomatéka adja a terhelést a motornak. Ezzel is lehet mérni, csak ez a mérőszalag.... A szabályozható terheléses  (örvényáramú, vizesfék) lenne jelen példában a digitális tolólérő vagy a mikrométer.

És hogy miért vacak a felpörgetős pad??? Egyszerű a válasz... Honnan tudja a pad a gumim, kerekem, váltóm, főtengelyem, lendkerekem, féltengelyem tehetellenségi nyomatékát, súlyát??

A turbós motorokat most nem is elemezném, ahol a turbólyuk miatt ilyen padon csak 1000-2000 fordulattal később jön meg a megfelelő nyomás... 

A szakember a görbék alapján korrekciókat alkalmazhat a motor vezérlésében. Ilyenkor módosítjuk a vezérlőelektronikában (computer, ECU) tárolt ún. jellegmezőket, azaz térképeket, map-eket.

Hol végezzük?

A fékpadi teljesítménymérést a saját műhelyünkben végezzük. A fékpadi méréshez szükséges szenzorokat (gázelemző lambda mérő kipufogó gáz hőmérőt) speciális adatrögzítő szoftverrel és eszközzel tároljuk mely eredményeit könnyen összefűzhetjük a teljesítmény mérés görbéjével.

Teljesítménymérést 4x4 Axle Hub Dyno-n vagyis mind a négy keréken külön fékező berendezésen és egy főtengelyen mérő úgynevezett vizes fékpadon tudunk elvégezni.

Mibe kerül, mi a fékpadi teljesítménymérés ára?

A görgős fékpad 15eft egy mérés ára, 2 mérés 20eft (chiptuning előtt-után), továbbá 25eft/óra a fékpad bérlése illetve egyéb fékpadon történő fejlesztési munkákra ilyen összeggel számítunk.

Tengelycsonkos fékpad (Axle Hub Dyno)  2 kerék meghajtás esetén (első vagy hátsó tengely) 25 eft 1 óra teljesítménymérés, továbbá van lehetőség a fékpad bérlésére, +20eft 2. óra, +15eft 3. órától .... csak hogy ne kelljen kapkodni és nehogy valami kimaradjon)  Szóval ha 4 órára bérled a padot, mert szeretnéd bejáratni, olajat cserélni, vezérmű tengely fokolgatni ide-oda stb akkor a képlet a következő: 25+20+15+15=75eft

Azt hiszem ez ilyen formában elég akciós Hubdyno bérlés.

Ha 4 kerék meghajtású autót akarsz megméretni vagy tesztelni, fékpadot bérelni, akkor az óránként 10eft többletköltséget jelet. 

Az árképzés megállapításakor próbáltunk mindenki számára pontos és korrekt kategória nélküli ( gyenge autó ennyi, erős autó annyi...) 

A fékpadhoz 20 kW-os szélgép, valamint egy kompletten felszerelt műhely rendelkezésre áll, szenzorokkal 6 csatornás lambda műszer... A fékpad egy aknára van telepítve, vagyis teszem fel mérés közben szétmegy mondjuk a driftautód kardán csuklója (Löbro), akkor nem hümmögünk Így jártál, hanem segítünk, hogy a napod eredményesen záruljon. Ha kell a másik műhelyemben átesztergálom a csuklót :-) , mint ahogy erre már volt példa... 

Egyedi kérésre lehetséges szinte bármilyen autó teljesítménymérése, ezzel kapcsolatban kérjük keressen minket elérhetőségeink valamelyikén.

 
Vissza: Motortuning