ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning. Fékpadi mérések. Egyedi autók építése.

Tisztelt érdeklődők, ügyfeleink!

A mai naptól (07.17.-07.20.) keddtől-péntekig fejlesztési szabadságot tartunk! A műhelyben néha elérhető vagyok, de munkát nem vállalok.
(Hétfőtől már dolgozom)

Megértésük köszönjük!

Protechnic Motorsport Kft

 
Vissza: Motortuning

Fékpadi mérés, hangolás

Az általunk készített tuning motorokat, illetve a chiptuningon átesett autók többségét teljesítménymérő fékpadon hangoljuk készre. Ez több mérés sorozatából áll, melynek során megtaláljuk az optimális beállítást.

Miért van erre szükség?

Egyrészt az elvégzett mérés jegyzőkönyve bizonyítja az Ügyfél számára a tényleges teljesítmény- és nyomaték-növekedést. Ilyenkor egy, esetleg két mérést végzünk.

Másrészt, egy motortuning után a motor működési paramétereit (tüzelőanyag-mennyiség, gyújtás, stb) a megváltozott lökettérfogathoz, szelepvezérléshez, légellátáshoz (turbónyomás, pillangószelep mérete) igazítjuk. A kívánt értékeket szimulációkkal és sokéves tapasztalat alapján sem lehet teljesen pontosan megállapítani. Ilyenkor több mérést végzünk folyamatosan, egészen addig, amíg a kívánt eredményt el nem érjük. A kezdeti- és a végállapotról ez esetben is mérési jegyzőkönyv készül.

Hogyan történik?

A fékpadi mérés során a fordulatszám és a terhelés függvényében felrajzolhatjuk a teljesítmény, a forgatónyomaték, a turbónyomás, a befecskendezési idő, és sok más paraméter görbéit.

Nagyon fontos a terhelés, illetve bizonyos állandó fordulatszámokon a terhelés növelése. Az olyan mérés, ahol nem kap terhelést a motor (azaz nem fogják vissza a hajtott kereket), nem mérés - bár a Youtube-on ilyeneket is láthatunk.

Ha nincs terhelés, akkor olyan felpörgetős padról beszélünk, ahol a görgők tömege illetve a tehetetlenségi nyomatéka adja a terhelést a motornak. Ezzel is lehet mérni, csak ez a mérőszalag.... A szabályozható terheléses  (örvényáramú, vizesfék) lenne jelen példában a digitális tolólérő vagy a mikrométer.

És hogy miért vacak a felpörgetős pad??? Egyszerű a válasz... Honnan tudja a pad a gumim, kerekem, váltóm, főtengelyem, lendkerekem, féltengelyem tehetellenségi nyomatékát, súlyát??

A turbós motorokat most nem is elemezném, ahol a turbólyuk miatt ilyen padon csak 1000-2000 fordulattal később jön meg a megfelelő nyomás... 

A szakember a görbék alapján korrekciókat alkalmazhat a motor vezérlésében. Ilyenkor módosítjuk a vezérlőelektronikában (computer, ECU) tárolt ún. jellegmezőket, azaz térképeket, map-eket.

Hol végezzük?

A fékpadi teljesítménymérést a saját műhelyünkben végezzük. A fékpadi méréshez szükséges szenzorokat (gázelemző lambda mérő kipufogó gáz hőmérőt) speciális adatrögzítő szoftverrel és eszközzel tároljuk mely eredményeit könnyen összefűzhetjük a teljesítmény mérés görbéjével.

Saját fékpad parkunk jelenleg egytengelyes görgös fékpadból és egy főtengely mérő úgynevezett vizes fékpadból áll.

Mibe kerül, mi a fékpadi teljesítménymérés ára?

A görgős fékpad 12eft egy mérés ára, 2 mérés 15eft (chiptuning előtt-után), továbbá 25eft/óra a fékpad bérlése illetve egyéb fékpadon történő fejlesztési munkákra ilyen összeggel számítunk.

Egyedi kérésre lehetséges szinte bármilyen autó teljesítménymérése, ezzel kapcsolatban kérjük keressen minket elérhetőségeink valamelyikén.

 
Vissza: Motortuning