ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning. Fékpadi mérések. Egyedi autók építése.
 
Vissza: Motortuning

Motortuning: A motortuningról általában

A ProTechnic-nél 1998 óta foglalkozunk a motorok mechanikus részeinek tuningolásával, melyhez szorosan kapcsolódik a tüzelőanyag-ellátó rendszer (versenykarburátorok, befecskendezők) tuningja és az elektronikus vezérlések módosítása.

Honlapunkon szétválasztottuk a "chiptuningot" és a "motortuningot", bár a kettő nem elválasztható egymástól. Annyiban talán mégis, hogy a chiptuninggal a motor megbontása nélkül is egészen jó eredmény érhető el dízel és benzines motorok esetén egyaránt. 

A motor megbontásával járó tuningolás nagyobb teret enged, és a megfelelően módosított vezérléssel valóban nagy teljesítménynövekedés érhető el.

A motor teljesítménye és forgatónyomatéka a térfogati munkavégzés eredményéből fakad. Tehát a feladat egyszerű :-)

Vagyis akkor növekszik a teljesítmény, ha egységnyi idő alatt minél több mennyiségű ideális üzemanyag keveréket tudunk felhasználni.

Nagyobb térfogatú motor nagyobb teljesítményre lesz képes. De mi van akkor, ha ezen nem tudunk változtatni. Akkor azt kell megoldani, hogy minél több levegő jusson az égéstérbe. Ezt több úton is elérhetjük.

Itt csak felsorolás képen említem meg.

Csökkentett ellenállású szívó rendszerrel.

Növelt nyitási idejű vezérműtengellyel.

Nagyobb feltöltő nyomással.

Nagyobb üzemi fordulatszámmal.

Általában itt szokott felmerülni a kérdés, hogy miért nem csinálják alapból jól vagy jobbra egy motort? A tömeggyártás és az igény nem erre sarkallja az autógyárakat.

Vannak típusok melyek erre a célra készülnek és ezeket elég nehéz is sokkal-sokkal jobb eredmény elérésére rábírni. De az átlag autók kielégítik az alap elvárásokat vagyis Juli nénit eljuttatja a piacra és Feri bácsi is le tudja vinni az unokákat a telekre. És én is el tudom vinni a párom moziba :-)

Ugye milyen jó egy autó?

A tuningolást a szeszcsempészek kezdték Amerikában... le kellett rázni a sheriffet :-)
Az autógyárakat legjobban az eladhatóság motiválja. Gondolj csak bele, hogy egy 96-ban gyártott F-Astra motor minimális átalakításokkal ugyan az volt, mint 82-ben az akkori D-Kadettben... Egy 2000-ben gyártott pdtdi motor is csak alig változott valamit az elmúlt évek alatt... Hogy azokat ne is említsem, amikor ugyan azon motorokat 100-105-115-132 és 140 lóerősként is piacra dobják.

Egy szó mint száz... Van tartalék bőven a széria autókban..

A további almenükben bővebben leírom.

 
Vissza: Motortuning