ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning. Fékpadi mérések. Egyedi autók építése.

Tisztelt érdeklődők, ügyfeleink!

A mai naptól (07.17.-07.20.) keddtől-péntekig fejlesztési szabadságot tartunk! A műhelyben néha elérhető vagyok, de munkát nem vállalok.
(Hétfőtől már dolgozom)

Megértésük köszönjük!

Protechnic Motorsport Kft

 
Vissza: Referenciák

Mazda 5 chiptuning és részecskeszűrő kikódolás

 Mazda 5 chiptuning és részecskeszűrő problémák megoldásai...

Az alábbi felkéréssel kerestek meg:

Van egy Mazdánk ami nem megy, de már mindenkinél jártunk vele...

A kortörténet nagyjából: Részecskeszűrő hibakódok, sokszor letiltott vészprogramon történő autózás... gyakori olajcsere ( a koromszűrő regenerációjához-kiégetéséhez használt gázolaj nagyobb része az olajteknőbe kerül, ezzel hígítja a motorolajat, melyet cserélni kell, különben könnyen csapágyasra tehető a motor...) 

Egy szó mint száz... egy ugyancsak chiptuning cég megcsinálta a részecskeszűrő kikódolást, de rosszul. hibakód nem jelentkezett, de vészprogramon futott az autó...
Azután hiába került márkaszervizbe, nem volt hibakód, amiből meg állapítható lett volna a gyér teljesítmény...

Amikor hozzám került, sem tartalmazott hibakódot, így arra kértem az ügyfelet, menjen és rakassa vissza a gyári koromszűrővel rendelkező szoftver tartalmat.

Így mikor visszakaptam az autó, már képes volt diagnosztikára és élő adat olvasására.

Gyakorlatilag az elvárt turbónyomás nem volt meg a vezérlőegység szerint...

A turbó változó geometria szabályzása teljesen be volt állva...
Nincs szabályzás, nincs teljesítmény, se üzemanyag befecskendezés...

A hibák kijavításával megjött az autó gyári teljesítménye... 110 lóerő és 295Nm nyomaték.

A chiptuning legfőbb célja a koromszűrő részecskeszűrő okozta problémák kikódolása, kikapcsolása és végleges megszüntetése volt.

A fogyasztáscsökkentés és motor optimalizálás csak ennek hozománya volt, ugyanis a részecskeszűrő eltávolításával az autó dízeles füstölése láthatóvá vált és ezt kellett lecsökkentenünk, eltüntetnünk.

Az eredmény meglepő volt és igencsak kielégítő. A megbízót nem érdekelték a teljesítmény adatok, ám engem annál inkább :-)

143 lóerő és 362 Nm igencsak szép teljesítmény növelés eredmény.

A hat sebességes váltó és a brutál nyomaték, nagyon jó vezetési élményt adott a Mazda 5-nek.

Ugyan ez a helyzet a Mazda 6 motorjaival és részecskeszűrő problémáival.
 
 
Mazda 5 chiptuning és részecskeszűrő kikódolás, 1. kép - Mazda 5 chiptuning és részecskeszűrő kikódolás
Mazda 5 chiptuning és részecskeszűrő kikódolás
 
Mazda 5 chiptuning és részecskeszűrő kikódolás, 2. kép - Mazda 5 chiptuning és részecskeszűrő kikapcsolás
Mazda 5 chiptuning és részecskeszűrő kikapcsolás
 
Mazda 5 chiptuning és részecskeszűrő kikódolás, 3. kép - Mazda 5 chiptuning és részecskeszűrő kikódolás, motorvezérlő
Mazda 5 chiptuning és részecskeszűrő kikódolás, motorvezérlő
 
Mazda 5 chiptuning és részecskeszűrő kikódolás, 4. kép - Mazda 6 chiptuning és részecskeszűrő kikódolás, motorvezérlő
Mazda 6 chiptuning és részecskeszűrő kikódolás, motorvezérlő
 
Mazda 5 chiptuning és részecskeszűrő kikódolás, 5. kép - Mazda 5 chiptuning 143 lóerő 362Nm fékpadi mérés és részecskeszűrő kikódolás
Mazda 5 chiptuning 143 lóerő 362Nm fékpadi mérés és részecskeszűrő kikódolás
 
Vissza: Referenciák