ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning. Fékpadi mérések. Egyedi autók építése.
 
Vissza: Referenciák

Havassy Lada 1.6 dbylas-vems fékpadi programozás

Lada 1.6 dbylas vems versenymotor fékpadi programozása

Azt hiszem Havassy Pétert a motorsport terén nem kell bemutatnom sem itthon, sem Európában.

A teljesség kedvéért el kell mondanom, hogy Péterrel 97-óta ismerjük egymást és állunk üzleti és baráti kapcsolatban. Ő volt az a szakember akinek jelentős szerepe volt a 98-as Hungaroring Gyorsulási verseny 2. kategória éves bajnokságának megnyerésében. Péter abban az évben fejlesztette a 316/304 fokos kis alapkörös tengelyét, mely schrick szeleprugóval rendkívül rugalmas és akkoriban kiemelkedő teljesítményre volt ezáltal képes a saját készítésű Lada motorunk.

Ebből a tengelyből később nagy alapkörös acél és még nagyobb nyitású tengelyek jöttek.

A mostani feladat sem volt egyszerű... Már mindenki űrtechnikát használ a motorjában, kovácsolt hajtókar, Ross kovácsolt dugattyúk,  duplatárcsás kuplungszett, dbylas befecskendező rendszer, programozható versenykomputer és még sorolhatnám...

Vizelli Karcsi versenymotorja egy éve bizonyít mindannyiunk örömére. Egy éve Peti görgős fékpadján 171 lóerő és 181Nm-t tudott. Most nálunk főtengelyen mérve 172 lóerőt és 186Nm tudott. Ami nem rossz, de a versenysport nem áll meg. Így Péter is új fejlesztésű vezérműtengellyel állt elő.

Ami még szépség a dologban, hogy a gyári könnyített és polírozott himbákhoz lett a tengelyprofil kialakítva.

Szóval szombaton megmértük a gyári 1 évet futott motort, tudta amit tudnia kellett. Peti másnap a hideg motorról lerántotta a tengelyházat és már dugta is bele az új fejlesztésű tengelyt. Csupán annyi publikus adatot tudok mondani, hogy nagyobb, mint 320 fokos és 14mm feletti az emelése.

Az első mérések után tisztán látszott, hogy Péter nagyon beletalált a fokolásba, hiszen 6000 felett elképesztően elszegényedett a keverék az előző tengelyhez képest. 5000 alatt viszont nagyon dús lett a keverék, de ez ekkora tengelynél teljesen normási hatás...

Mivel a motort nem én programoztam, így megvártuk Rolandot, hogy hangoljon a rendszeren.

Kb 45 perc alatt elkészültünk... Az eredmény 184 lóerő 192Nm ami kimondottan jónak számít, ha azt nézzük, hogy egy Janó féle régi 4 leömlő és 60-as kipufogó rendszer volt rajta.

Az eredményhez ezúton is gratulálunk és várjuk a 2 literes motor teszteléseit is !!!

 
Havassy Lada motor fékpadi mérése
 
Havassy Lada 1.6 dbylas-vems fékpadi programozás, 1. kép - Havassy Lada Engine Dyno 328/304 12,5/13mm
Havassy Lada Engine Dyno 328/304 12,5/13mm
 
Havassy Lada 1.6 dbylas-vems fékpadi programozás, 2. kép - Havassy Lada Engine dyno new camshaft 
Havassy Motorsport Lada motor fékpadozása az új fejlesztésű vezérműtengellyel 320+/320+ 14+/14+ paraméterekkel :-)
Havassy Lada Engine dyno new camshaft Havassy Motorsport Lada motor fékpadozása az új fejlesztésű vezérműtengellyel 320+/320+ 14+/14+ paraméterekkel :-)
 
Havassy Lada 1.6 dbylas-vems fékpadi programozás, 3. kép - Havassy-féle új fejlesztésű tengely
Havassy-féle új fejlesztésű tengely
 
Havassy Lada 1.6 dbylas-vems fékpadi programozás, 4. kép - Havassy-féle himba
Havassy-féle himba
 
Havassy Lada 1.6 dbylas-vems fékpadi programozás, 5. kép - Lada Engine dyno/Lada motor fékpadi teljesítmény mérés
Lada Engine dyno/Lada motor fékpadi teljesítmény mérés
 
Havassy Lada 1.6 dbylas-vems fékpadi programozás, 6. kép - Havassy Lada Engine dyno, teljesítmény mérés
Havassy Lada Engine dyno, teljesítmény mérés
 
Vissza: Referenciák