ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning. Fékpadi mérések. Egyedi autók építése.
 
Vissza: Chiptuning

Chiptuning vagy Optimalizálás? Hogyan válasszak?

Nehéz kérdés, de nézzük mi is van mögötte... Nagyon jól hangzik, hogy optimális, de mi alapján állíthatjuk ezt??? Hogyan érhetjük el az optimális beállítást?

Egyáltalán mitől optimális az optimális? Mihez képest optimális??

Az optimalizálás kifejezést mindenki használja, még azok is akiknek elképzelésük sincs mi az, de mivel jobban hangzik az elcsépelt és félelmetesen hangzó chiptuning helyett, így ez lett az új marketing kulcsszó...

A másik dolog amiért használni szokták, hogy így rá lehet fogni, ha mégsem lenne elég erős az autó, hogy ez nem csiptuning!!! ez egy optimalizálás- finomhangolás...  Ami persze borzasztó nagy baromság... és az összes többi marketing duma nagy átverés... Ha valaki maga írja a programot akkor el lehet érni egy programon belül is az ideális és a maximális és beigért teljesítményt...

De akkor hogy lehet optimalizálást csinálni??? Ennek két útja van, de egyik sem megy 3 perc alatt... Az első és legjobb megoldás, ha feltesszük az autót egy fékpadra...

Megmérjük gyári állapotában 80-100-130-160km/h sebességnél úgy, hogy a fékpaddal előre megadott terhelést adunk... 50-100-150-200-250Nm nyomatékot, nyílván ezt a motorhoz kell alakítani... de ez alapján el lehet készíteni egy fogyasztás táblát...

Majd a szoftvert módosítjuk és megnézzük ugyan ezen tartományokban a fogyasztását...  BINGÓÓÓ kevesebb lett vagy több??!! Máris látjuk mit csináltunk!

Aztán megint módosítunk és ezt ismételjük addig, míg meg nem találjuk az OPTIMÁLIS beállítást.

A másik út amikor egy korrekt tulaj szokásos úton, módon közlekedik heti rendszerességgel Budapest-Bécs heti 3x... aztán hetente jön és elemezünk és módosítunk a chiptuningon... ez persze van hogy egy hónapig is elhúzódik..

Szerintem az optimalizálás annyit jelent, hogy a motor paramétereit addig módosítjuk, míg a legjobb hatásfokot el nem érjük... ez annyit jelent, hogy ugyanakkora nyomatékra képes a motor 6%-al kevesebb üzemanyagból, vagy ugyanannyi üzemanyagból nagyobb forgatónyomatékot tudunk kihozni.

Amit könnyen beláthatunk, hogy fékpad és teljesítmény mérés nélkül szinte lehetetlen...

 
Vissza: Chiptuning